torsdag 13 februari 2014

dag 4 - lifestylebymrr 2.0

Sista muskelgrupperna idag fick jobba. Biceps/axlar. Roliga muskelgrupper att göra.
Tyvärr måste jag kritisera mitt gym, tränar på fitness 24 seven och jag vet hur dyrt det är att ha en PT som kan gå igenom hur man lyfter, men ni där ute. Om ni precis ska börja träna, be någon erfaren om hjälp. Det är så lätt att man gör fel och skadar sig för att man lyfter fel. Det är inte farligt att fråga någon som ser ut att kunna sina grejer.
Tyvärr så känner jag som tjej att folk tar illa upp när jag försöker ge råd och tips, särskilt när jag som tjej ska tipsa en kille.
Jag får väl komma över den spärren och bara göra det helt enkelt.

Imorgon blir det kondition. Kör hittills en 4-split, funderar på en 6 splits vecka. Det menas att jag som nu har alla kroppens muskelgrupper uppdelade i 4 olika pass, men att jag kör rullande schema och tränar styrka 6 dagar i veckan. Villovägarna kommer då hamna på olika dagar beroende på hur schemat rullar. Problemet är att få n två dagar kondition då dock.
Har annat på agendan nu, ska iväg fredag, lördag, söndag. Vi får se vad som hände där, men sa bli otroligt spännande.

Ha nu en fin helg, ska sammanfatta helgens träning eller inte träning på söndag kväll.
Sen börjar vecka två.
Vi har bara till 26 maj på oss att komma i vår livs bästa form, gasen i botten är det som gäller.

Godnatt.
/sofiayoshimohrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar