onsdag 12 februari 2014

dag 3 - lifestylebymrr 2,0

Här rullar det på. Känns att kroppen skriker efter socker, kolhydrater, mer mer mer mat.
Men jag har märkt att jag är annorlunda hungrig. Innan åt jag en stor tallrik proteingröt till frukost, sen blev det ytterligare någon knäckemacka, sen 2 portioner lunch, nåt mellanmål, 2 portioner middag, mellanmål på kvällen, nån frukt här och där. Alla så: du kan ju äta vad som helst, du tränar ju så mycket. Ja det gör och gjorde jag, men vad man äter är ju avgörande. 3 dagar in i tävlingen har jag verkligen fått en tankeställare över det här med hunger, och som vår coach i lag asernim sa: hunger är bara en känsla som försöker lura oss.
Jag erkänner, jag har blivit grundlurade.
Visst, humöret är litesådär, man är trött, men dag 3 har min huvudvärk släppt och jag var riktigt pigg på gymmet idag trots att det kändes som jag inte ätit ordentligt på flera dygn. Men det är ju det det handlar om, kroppen har reservlager att ta av, och det är det man vill åt.
Känns som att det bara går lättare och lättare nu, träningsupplägget är jätte bra och känns som det fungerar med kostupplägget. Har varit lat och kör samma kost, samma mellanmål hela veckan. Men efter helgen har jag förhoppningsvis gnuggat geniknölarna och räknat ut vad man äta istället.

Så, om du är seriös med din träning och vill uppnå resultat, slarva inte med kosten. Försök uppskatta kalorierna om du inte orkar räkna, eller kör tallriksmodellen. Träna kan man göra hur mycket som helst, men det är fler komponenter som ska in för att träningen skall ge bäst resultat.

Har laddat ner lifesum äpplen, den är enkel och har de flesta livsmedel samt att du lätt lägger in din träning.
Idag har jag ätit; 1957 kalorier, vilket konstigt nog är 200 över vad mitt kostschema, som jag följt, säger. Tränat upp 475 kalorier vilket gör att jag ligger på ett underskott på 245 kalorier trots allt.
Invecklat men intressant när man börjar få kläm på det.

God natt - ny dag med biceps och axlar på schemat.
Sista gym passet för veckan och då är det bara att körs järnet.

Glöm inte följa mig på instagram - #sofiayoshimohrin -

/sofiayoshimohrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar