söndag 29 december 2013

6/7

Julen är över, kom lindrigt undan från all kak & godishets. Det är min stora svaghet. 

Att träna 6 av 7 dagar + jobba heltid tar mycket av ens sociala liv kan jag säga. Kommer hem från jobb, träning runt 18 och då vill man helst gosa i soffan. Det är ett pris man får betala för sitt slit helt enkelt.

Har lagt om mitt träningskoncept lite. Fortfarande gym 4 dagar men med lite annat innehåll. Kör mer hoppövningar för att få mer spänst. Försöker köra explosivt och variera konditionsträningen. Igår körde jag "plyo" - intensivt pass på 30 min som gav rejält hög puls, svettdroppar och mjölksyra. Total helkroppsworkout. 

Går på två mediciner Som gör mig rejält trött utöver den vanliga  vintertröttheten, hoppas den hjälper mot mina besvär. Det kan vara värt lite trötthet. 

Till alla där ute, kämpa på. Snart kommer våren, glädjen och lusten tillbaka. 
Själv har jag vilodag, not my favorite day. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar