fredag 4 oktober 2013

Älskade far - grattis på födelsedagen.

Det finns ett tomrum som aldrig kommer att fyllas!
Ett hål i hjärtat som jag för evigt kommer försöka täppa igen. Att leva med vetskapen om att en älskad människa för evigt kommer fattas en livet här nere på jorden kan lätt trasa sönder en. 
Jag vill inte vara trasig - pappa hade velat att jag skulle vara hel. 
Jag skrattar, jag älskar, jag lever, jag andas, jag jobbar. Vad jag däremot inte gör är gråter. 
Att inte kunna gråta över att ha förlorat en älskad - det är tomhet. 

Du är älskad och saknad av mig även fast tårarna inte rinner.
Idag skulle du fyllt 62 och på ditt bord hade det legat ett födelsedagskort samt ett brev om du levt på jorden.
Nu gör du inte det, till min stora sorg - men jag och mina vänner ska hedra och fira din dag trots allt!

Grattis på födelsedagen pappa! 
Om du ser mig - vaka över mig, vinka till mig, låt mig få veta att du är närvarande, för jag saknar och behöver dig så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar