måndag 24 februari 2014

veckosammamfattning - lifestylebymrr 2.0

Denna veckan har jag jobbat enbart såkallade A turer, det är bara morgonturer. En dag ledigt vilket var i torsdags. På jobb har det varit tusen saker att göra.
Men det har inte hindrat mig från träning, träningsschemat är kanon och fungerar.
Något jag slarvar med är dock morgonpromenaderna, tar igen det, tror jag, genom att gå 30 min hem från jobb samt lägga till 15 min crosstrainer efter varje pass. Resultatet på vågen pekar nedåt och jag har fått höra att jag ser smalare ut, jag kan se att jag förlorar fettmassa. Så.. over all its good.
Nu startar vecka 3 av lifestylebymrr och jag är fortsatt taggad, har hittills inte fuskat, äter snarare för lite på helgerna än vad jag ska.
Och planering är a och o så veckans matlådsingredienser är framtagna för att tina och min kära mor som är på besök ska hjälpa mig då hon är kock. Perfekt!

Annars är livet.. så jävla bra.
I helgen flyttade en tandborste in hos mig. Bara känslan när han med stort H frågar om den kan stanna är obeskrivlig. Någon vill ha sin tandborste hos mig för att någon vill komma tillbaka och vara med mig.
Någon vill även planera en weekendresa med mig i april, för att fira våren och se världen, med mig. Ni förstår inte hur bra det känns. Någon frågade om jag var kär, ja svarade jag och någon så: jag är också kär.
Kär när man är 25, såhär kär när man är 25. Känner mig som 15 igen med skavsår på läpparna och fjärilar i magen.
Nästa helg får jag kolla in i någons blå fantastiska ögon igen, hålla hans hand och bara vara mig själv i någon annans armar.
Vem behöver diet när man ändå inte behöver äta?


Det pågår en tävling för deltagarna i lifestylebymrr som handlar om att laga det bästa mål mat ur dietsynpunkt, sen dela med sig av det.
Så, jag ska lägga upp mitt bidrag på instagram samt här någon dag.
För alla ni som gillar lax så är det ett perfekt recept.
Uppdatering angående det kommer i veckan som sagt.


Ha det bra så länge.
/sofiayoshimohrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar