tisdag 3 december 2013

Keep on moving - min träning just nu.

Jag har inte slutat träna, tvärtom, det är gasen i botten. 
När jag hoppade av militären skaffade jag träningskort på 24seven och där tränar jag nu. Gick även till en PT för att få ut det jag vill, det vill säga, styrka, snygg kropp, uthållighet och hälsa. 

Så mitt upplägg är som följer: 
V 1-2 är det styrka, då tränar jag med skivstång- tungt, så tungt jag kan och 8-12 repetitioner x 3. 
V 2-4 är det muskeltillväxt som gäller, också tungt men 4-8 repetitioner och 3 set även här, men nu kör jag nästan uteslutande med hantlar eller viktplattor. 
V 4-6 är det uthållighet så då är det låga vikter, 15 repetitioner men fortfarande 3 set jag kör. Ger enorm mjölksyra vill jag lova. 

Dessa muskelgrupper kör jag: 
Måndag: ben och armar. 
Tisdag: rygg och bröst. 
Onsdag: vila/kondition. 
Torsdag: ben och armar. 
Fredag: rygg och bröst. 
Lördag: vila/kondition
Söndag: kan köra rygg och bröst om jag vill, men isåfall tidigt på morgonen. 
Jag kör alltid minst 2 magövningar på mina gympass!

Som kondition blir det oftast en löprunda i parken, med intervaller som avslutning. Ibland backintervaller, ibland blir det mer fettförbränning och då kör jag maxlutning på löpbandet 30 min och sen 30 min på crosstrainern. Allt beroende på vad jag känner för, för det är viktigast gör mig, alltid göra det jag känner för. 

Benövningar samt rygg kör jag 4-6 olika övningar per pass. 
Bröst 2-3 övningar och armar 2, ibland 3 för det är så kul. 

Kosttillskott: 
BCAA - flytande, en direkt på morgonen och en i flaskan under passet. 
Proteinpulver - efter träning med mjölk. 

Och så går det runt, vecka efter vecka. 
Det funkar för mig, roligt, omväxlande och utmanande. 
 
Så slutat träna, snarare ökat med 5-6 pass per vecka. 

Kämpa på, gör inget ni tycker är tråkigt, utmana er själva, våga fråga om råd, hjälp och tips och njut för tusan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar