måndag 11 november 2013

Det mest avtändande jag vet.

Boys and girls, här ska jag presentera en lista med de mest avtändande karaktärsdrag hos män & i viss mån vänner jag möter.
Detta är ingen lista skriven med 3 liters biben i vänster hand och stesolidburken i andra, nej utan ett sammandrag av det jag lärt mig att avsky under mina år i dejting svängen.
Jag har varit singel i drygt 2,5 år och man tänker, i egenskap av det kvinnliga könet, på en del saker. Ibland har jag fastnat i "är set mig det är fel på" - träsket, men hör och häpna man är två människor som möts, därav två det är fel på.  
Så.. 

*osjälvständighet: visst är det gulligt när killar ber sin flickvän bestämma men come on! Det finns en viss gräns! När "bestäm du" blir en standardfras blir man bara förbannad!
* kan inte sluta prata om sitt ex: "mitt ex" ditt och mitt ex datt.. Träffat du mig eller har du hårda drömmar om ditt ex när du knullar mig?
* bor hemma: visst kan det finnas skäl.. När man är 18! Klipp navelsträngen omgående! 
*Egoism: jag tycker om dig, men du tycker jävligt mycket om dig skälv också uppenbarligen, frågan är... Är du intresserad av mig?
*Född och död med mobilen i hand: Registrerade dejtingsidor "minst 10 st", mobilen plingar, lyser, ringer dygnet runt! Mobilen är ett socialt verktyg, låt den pausa, emellanåt, lämpligt: när vi har en mysig dag/helg! 
* Lögner: behöver jag säga nåt? Tjejer har ett extra sinne för detta! Jag kan lukta mig till en lögn på flera mils avstånd! Ändå ligger lögner närmare till hands än sanningen! 
* dåligt självförtroende/självkänsla: kan vi alla ha! Dock är 15 års krisen förhoppningsvis över, eller så jobbar man med sig själv! Det är attraherande att män vågar inse att de vågar ta tag i sig själva, mer än på ett ytligt plan! Jag lovar.. Jävligt attraherande! 
* Like "hot babes...": På Facebook och dylikt, 1,2,50, likadana sidor! Kanske ligger problemet hos mig här men... Damn, de där brudarna platsar allihopa i Playboy! Och varför gillar du hot babes.. När du har mig? 
* skickar mms på din kuk: okej, kvinnokroppar är vackra, på riktigt.. Men en kuk i närbild, är den någonsin... Upphetsande, vacker, snygg? 
* nöjd: jag är nöjd med mitt liv, javisst! Men vart är ambitionerna? Nyfikenheten? Sträva mot nåt högre, bättre, roligare, kreativare? Drömmar om att resa, utvecklas, få ett rikare liv.. Jaha, du är... Nöjd, nä men.. Visst vi behöver inte.. Jag är också.. Nöjd! 


Finns fler, men detta är det mest akuta, som till synes verkar förfölja mig i mina möten! 

Borde jag, efter denna crashblog skriva vad en kille bör vara och göra... Kanske?
Jag är inte cynisk, men jag undrar vart riktig kärlek och respekt tog vägen?
Är det jag? Är det något annat?
Missförstå mig ej, jag är inte bitter! Men vi kvinnor måste också kunna ställa krav!
Ni män är fantastiska, underbara och förbannat vackra, men jag har inte funnit någon av dessa.. På flera år!

Mvh bitterfittan Sofia yoshi 



1 kommentar:

  1. Åhh, vad jag har saknat dig! Du har en bra poäng, fortsätt skriva såna här bra inlägg. <3

    SvaraRadera