söndag 27 oktober 2013

Dreamer.



Drömmer om far min nästan varje natt!
Känns tryggt på nåt vis, även fast jag inte vet vad det betyder.
Finns så mycket frågor jag vill ställa honom.
De senaste dagarna har det verkligen gått upp för mig att han är borta för alltid. Att han faktiskt är död. En obehaglig sanning som jag kommer få tampas med.
Har inte kunnat gråta utan alkohol innan, inte tillåtit mig. Men som sagt, de senaste dagarna har verkligheten kommit närmre och jag har tillåtit mig att vara ledsen. I lagom dos. 
Jag brukar säga att gråta är ingen svaghet, till andra. Men den lagen har inte gällt mig. Måste ändra den lagen och göra den lika tillåtande för mig själv! 

Kanske drömmer jag om honom hela livet, förstår vad han vill ha sagt. En sak är säker och det är att man aldrig glömmer någon som han, ens far.
I natt önskar jag att få en kram, för ensamheten, saknaden och verkligheten är skrämmande.

Godnatt vänner och er jag inte känner. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar